PRODUK RAJUT – TAS RAJUT

Untuk memeuhi kebutuhan konsumen pengguna Tas Rajut, maka Rumah Rajut Sair hadir untuk memberikan pilihan tas rajut bagi konsumen. Bukan saja warna, bentuk maupun pattern dengan harga yang cenderung murah.

SIni adalah beberapa contoh pilihan tas rajut yang dapat anda pesan.,

Yang  tinggal di Sidoarjo dan Surabaya boleh melihat langsung di rumah. O iya, tas tas ini dijual under brand Sair, dan ada di google my  business. Kalau bingung cari alamat, cari saja di google map Rumah Rajut Sair, dan anda bisa diarahkan ke rumahku. Masih banyak contoh lainnya yang bisa dilihat di google my business Rumah Rajut Sair

MARRY ME SENNORITA

By Suri Ryana

Novel yang menceritakan tentang Pria Kacukan Melayu – Spanyol, pada awalnya sangat mendebarkan, tapi pada pertengahan sampai akhir utamanya tentang konflik cinta. Bagaimana tidak konflik kalau Sofiy Leia , seorang gadis yang tumbuh dengan dasar agama yang kuat, yang tau batas hala haram dilamar seorang lelaki yang sholatpun dia tidak tau. Selain itu dengan batas  status yang sangat besar, dia hanya seorang gais kampung dilamar oleh seorang lelaki kaya dan terkenal seperti Isa Alejandro. Ditambah lagi dengan kehadiran si model Spanyol celup, semakin membuat keraguan bagi Sofiy untuk menerima Isa Alejandro.

Seperti halnya novel novel Suri yang biasanya mengisahkan tentang suatu negara, seperti Kimchi Untuk Awak bercerita tentang Susana di Korea Selatan, Pengantin Musim Salju bercerita tentang suasana di Jepang, dlll maka Marry Me Sennorita bercerita tentang suasana di Granada Spanyol lengkap dengan kisah kehancuran kejayaan islam di Eropa.

Berikut sdikit cuplikan dari novel Marry Me Sennorita

Tak habis-habis lelaki kacukan Sepanyol itu melamar Sofiy Leia sehingga gadis itu kusut dan serabut dibuatnya! Takkanlah nak terima lamaran lelaki yang baru dikenalinya tak sampai seminggu itu? Sudahlah lepas laku. Pengetahuan agama lelaki itu pulak boleh dikatakan zero!

Atuk dan nenda pun susah nak percaya yang cucu mereka mahu memilih gadis Muslimah seperti Sofiy sebagai bakal isteri.

“Lain pulak taste dia kali ni, abang….” – Engku Zaharah.

“Boleh percaya ke cucu bertuah awak tu nak kahwin dengan gadis begini?” – Engku Aziz.

Isa Alejandro hadir saat Sofiy Leia tidak mempunyai siapa-siapa dan berada dalam bahaya.

“Tak ke awak rasa pernikahan ini tak akan diberkati? Satu masa nanti awak akan tinggalkan saya, kan? Sebab awak tak cintakan saya. Perkahwinan sepatutnya menjadi satu ibadah. Kita harus ikhlas bernikah kerana Allah.” – Sofiy Leia.

“Berkat? Well, terus terang aku tak arif tentang itu. What I know, we’ll make a good pair and this is a win-win situation. Kau tolong aku dan aku tolong kau.” – Isa Alejandro.

Terpaksa atau rela? Itu bukan soalnya. Persoalannya sekarang, dapatkah perkahwinan ini bertahan sehingga ke akhirnya? Sudahlah mereka berasal dari dunia yang yang terlalu jauh berbeza. Si perempuan Sepanyol celup, Rosa Arabella a.k.a Rosmina Sukardi pun turut sama menagih cinta Isa Alejandro. Belum lagi bercakap tentang mama dan papa Isa Alejandro yang sukakan pelakon ‘sendu’ tu.

Dalam kekusutan, ada gelora cinta yang semakin membahang. Namun, bahagianya cuma sementara. Badai yang melanda memisahkan dua jiwa yang sedang asyik dilamun asmara.

Namun, benarkah apa yang telah ditakdirkan untuk kita, akan tetap menjadi milik kita akhirnya?

“Now pandang sini dan bagitau abang yang Sofiy tak cintakan abang.” – Isa Alejandro.

“Benarlah garis waktu tak akan mampu menghapuskan rasa itu.” – Sofiy Leia.

Masihkah ada harapan untuk cinta mereka mekar semula?

cover marry me sennorita

Kalau mau difilmkan maka sosok Sofiy Leia ini harus benar benar seorang wanita yang cantik. Bagaimana tidak, setiap lelaki yang dekat dengan dia, selalu jatuh cinta bahkan pada first look, woooowww

NOVEL TERIMA KASIH DERITA, BY EMMA ZARA

Membaca novel ini benar benar membat aku marah kepada sosok Irfan, dan begitu membodohkan sosok Afeeya. Tapi membuat saya menjadi penasaran, habis ini apa lagi,,,, apa lagi. Akibatnya membca novel ini sampai jam 1 malam. Untuk Sang Suami lagi tidak ditrima pada saat membaca novel ini, bisa dihukum tidak boleh membeli novel lagi.  Berikut adalah sinopsis novel Terima kasih Derita

Afeeya Daniella binti Datuk Ammar, gadis pan-Asia yang punya segala kelebihan. Namun kerana satu fitnah, Afeeya dibuang oleh bapa kandungnya sendiri pada hari kematian ibunya. Malah kerana fitnah yang sama juga, hubungan Afeeya dan kawan baiknya, Anissa telah musnah.

Afeeya akhirnya terpaksa membawa diri dengan identiti yang disembunyikan. Namun takdir Allah, Afeeya terpaksa disatukan dengan lelaki yang begitu membencinya. Dialah Irfan Sufyan Tan Sri Yusuf!

“Fan akan kahwin dengan dia, tetapi dengan bersyarat. Fan tak nak sesiapa pun tahu Fan kahwin dengan dia. Lebih-lebih lagi daripada Nisa. Dan kalau Fan dapat tahu yang Nisa tahu hubungan Fan dengan perempuan ni, Fan takkan teragak-agak untuk ceraikan dia! – Irfan Sufyan

“Saya sedar diri saya di mata awak, Encik Irfan. Tadi awak ada kata yang awak seribu kali tak ingin dengan saya, kan? Tapi awak tak tahu yang saya sejuta kali tak inginlah dengan awak!” – Afeeya

Semenjak itu, hubungan mereka tidak pernah berubah dengan saling membenci. Namun tatkala cinta sudah hadir, Afeeya mendapat tahu bahawa Anissa yang pernah disebut-sebut suaminya rupa-rupanya ialah Anissa, bekas kawan baiknya sendiri. Afeeya reda… jika Anissa membongkar kembali fitnahnya di hadapan suaminya.

Namun, sehingga bilakah Afeeya mampu merahsiakan identiti dirinya daripada pengetahuan semua? Adakah derita Afeeya akan berakhir juga pada akhirnya?

Membaca novel ini, jadi berpikir adakah orang yang mau simenderita Afeeya, sampai tidak dihargai oleh orang sekitarnya. Dan semuanya menjadi terkaget kaget setelah fitnah bertubi tubi yang dikenakan padanya.

Kalau novel ini akan dibuat menjadi sinetron, maka perlu mencari gadis kacukan  Amerika – Melayu , seperti Afeeya,

cover Terima Kasih Derita

Novel Terima Kasih Derita Dapat dibaca disini

Bab 1    Bab 2     Bab 3      Bab 4      Bab 5     Bab 6     Bab 7     Bab 8     Bab 9     Bab 10      Bab 11      Bab 25     Bab 26     Bab 27      Bab 28      Bab 29      Bab 30-31     Bab 32-33     Bab 34     Bab 35